כבל טעינה לרכב חשמלי

כבל טעינה לרכב חשמלי

אם אתם כאן אז אתם יודעים שאתם צריכים כבל טעינה לרכב חשמלי, די כמו שאתם צריכים אחד לטלפון הנייד שלכם ואפילו דואגים לקחת איתכם אחד לכל מקום בתיק. 

גם הרכב החשמלי זקוק למטען ולכבל, הכבל ישמש אתכם לעמדות הטעינה הציבוריות ובמידה ותרצו לרכוש מטען תוכלו לרכוש מטען נייד לשקע ביתי רגיל או לשקע כוח, הידוע בשמו כשקע סיכון

מה כדאי לבדוק לפני שבוחרים כבל טעינה לרכב חשמלי?

אם אתם מתכוונים לקנות רכב חשמלי או שכבר רכשתם, קודם כל תבדקו איזה כבל יידרש לרכב שלכם מכיוון שישנם סוגים שונים של חיבורים כגון Type1, Type2, CHAdeMO. לידיעה, חיבור מסוג Type1 מגיע לרוב ברכבים אמריקאים ואילו הרכבים האירופיים לרוב יגיעו עם חיבור מסוג Type2. לטעינה בעמדות טעינה ציבוריות איטיות תצטרכו להביא ולחבר את הכבל הפרטי שלכם, בניגוד לעמדות טעינה מהירות אשר להן כבלים ייעודיים קבועים עם חיבור CCS. 
למידע נוסף בנושא ולמושגים הקשורים לרכבים חשמליים תוכלו לקרוא עוד במאמר "מושגים בעולם הרכב החשמלי שחובה להכיר"

סוגים שונים של חיבורים כגון Type1, Type2, CHAdeMO

מה ההבדל בין הכבלים השונים בעמדות הטעינה?

ההבדל העיקרי הוא עוצמת הטעינה וזרם החשמל שיעבור מהמטען בתוך הכבל ואל סוללת הרכב. 

טעינה איטית AC תדרוש כבל Type2/Type1 או CHAdeMO. לעומת זאת, בטעינה מהירה DC הכבל יהיה מחובר למטען באופן קבוע והחיבור יהיה עם יותר פינים וקונקטורים. לא כל רכב תומך בטעינה מהירה, חשוב לוודא זאת לפני רכישת הרכב ו/או הכבל. 

למה צריך כבל ברכב אם קיים כבל בכל עמדה מהירה? 

מומלץ להטעין את הרכב בעמדות טעינה DC רק במקרים בהם אין ברירה. כאמור אליהם לא תצטרכו להביא כבל משלכם ולכל עמדה יהיה מחובר כבל בחיבור CCS יעודי. 

הטעינה בעמדה מהירה, מאוד לא בריאה לרכב מכיוון שיכולה להזיק לסוללה בשימושים תכופים. בנוסף, בטעינה מהירה לא נעשית פעולת איזון תאים בסוללה, שעלולה לגרום לשגיאה באינדיקציית אחוז הסוללה שנותר להמשך נסיעה. אם אתם חייבים לטעון בעמדות טעינה מהירות מומלץ אף להטעין בטעינה איטית אחת לכמה טעינות מהירות, דבר שיגרום לפעולת איזון תאים לקרות ולכייל את הסוללה. בנוסף לכך, יכול להיות מצב שהעמדה המהירה לא תיהיה פנויה ולא תיהיה לכם ברירה אלא להשתמש ולהטעין בעמדה איטית. 

מתוך כך, יש צורך לרכוש כבל טעינה לרכב חשמלי מתאים כדי להתחבר לעמדות הטעינה האיטיות השונות ולאחסן אותו בהישג יד ברכב.

כמה עולה כבל טעינה לרכב חשמלי?

המחירים נעים בין 600 ל1,000 שקלים ויותר, תלוי בסוג, באיכות, אופן המחברים ובאורך הכבל הדרוש. אורכי הכבל הנפוצים נאים בין 5 ל-10 מטרים. ניתן גם לבחור בין כבל תלת פאזי או חד פאזי, שוב בהתאם לצורכי הרכב שברשותכם. 

איפה אפשר לקנות כבל טעינה לרכב חשמלי לרכב שלכם?

ניתן לרכוש כבל טעינה אצל משווקים שונים בארץ וגם באתרים מחו"ל(לינק). רוב הכבלים מיוצרים בסין, גם אלו שנמכרים בישראל, לכן אין חשש מלהזמין מחו"ל רק חשוב לקרוא ביקורות לפני או לבדוק את ההמלצה שלנו בלינק הזה-לינק.

מהו מטען נייד לרכב חשמלי?

מטען עם חיבור כבל סבתא

מטען נייד משמש בעיקר כגיבוי ולמצבים בהם אינכם קרובים לעמדת טעינה קבועה פרטית או ציבורית אבל כן נמצאים ליד שקע ביתי רגיל. מטען זה נקרא מטען עם חיבור "כבל סבתא", מכיוון שהטעינה דרכו היא איטית מאוד ולא מומלץ להשתמש בו מעל לשעתיים ברציפות, אלא אם כן מדובר במטען בעל תקע כוח (סיכון). 

אבל אין ספק, שהימצאות מטען נייד ברכב הוא דבר חובה ועוזר להרגיע את הלחץ בנסיעות למקומות מרוחקים ולא ראשיים שהרי בהם לרוב יתקינו עמדות טעינה מסודרות. לכן לטיול הבא לרמת הגולן תוכלו להתחבר לשקע הקיים בצימר שתתאכסנו בו.ע

לכל הרכבים

שתפ/י מאמר זה:

Facebook
Twitter
WhatsApp

היי מוצרים לרכב כבר בדקת?

דילוג לתוכן