רכב חשמלי מומלץ לשנת 2023

רכב חשמלי מומלץ לשנת 2023

שנת 2022 תיזכר כשנה קשה במיוחד לתעשיית הרכב הישראלית. מגמות השוק של אותה שנה נקבעו לא על פי איכות או עלות, אלא פשוט בשל ההיצע הקיים – כולם רצו מכוניות, אבל לא היו מספיק כדי להסתובב.

השנה נרשמה בשוק הישראלי נהירה גדולה של מכוניות סיניות. חלק מהדגמים מיושנים בשווקים אחרים אך עדיין נכנסו לישראל ונמכרו במחיר מוזל. למרבה הצער, לא כל המכוניות הללו היו אמינות ולכן זה לא עזר הרבה לצרכנים.

שוק הרכב הישראלי היה די כאוטי השנה מכיוון שמספר גבוה של אזרחים בחרו לקנות מכוניות חשמליות – רובן מתוצרת סין. שינוי זה גרם לירידה בביקוש לרכבים מיצרנים מערביים. אנו יכולים לצפות שהמגמות הללו יימשכו בשנה הבאה, מה שיהפוך דגמים מסוימים למושכים יותר מאחרים.

שלמה מוטורס היא בעלת הזיכיון של מותג הרכב הסיני BYD, יוניון מוטורס עבור Geely ו-Carso Group עבור Chery. לאחר שהחברות הסיניות הללו כבר ביססו נוכחות בישראל, ספק אחר הכריז על בעלות על אורה – מותג רכב חשמלי מבית Great Wall.

אורה פאנקי קאט

כמו שאמרנו אורה נרכשה לאחרונה על ידי מותג הרכב הסיני, Great Wall Motors, אורה אינה רכב סיני טיפוסי אלא משווקת כאופציה חדשנית ומסוגננת.

אורה נקטה בגישה ייחודית מיצרניות רכב סיניות אחרות, בניגוד לג'ילי, שהתמקדו ברבסטיות, ו-BYD, שהצטיינו בתחכום טכנולוגי, אורה פילסה את דרכה קדימה.

אורה יצרה מכוניות הפונות למי שמחפש סגנון ויוקרה. בסין הוציאו גרסאות מיוחדות בכיוון נשית, הכוללות שמות של מוצרי מזון שונים, שאינם זמינים בישראל.

ה-"Funky Cat" או "Cool Cat" הוא בין הדגמים השמרניים יותר המוצעים ויש לו עיצוב הדומה לאלפא רומיאו מיטו או לחיפושית ישנה. מידותיו הופכות אותו להשוואה לטויוטה אוריס האצ'בק או פולקסווגן גולף – 4,235 מילימטרים לאורך ו-1,825 מילימטרים ברוחב.

ה-Funky Cat כולל מנוע חשמלי המפיק עד 170 כוחות סוס, וכדי להרחיב את הטווח שלו, שלוש קיבולות סוללה שונות הפכו זמינות, המספקות טווח כולל של כמעט 400 קילומטרים.

4 MG

בין גל המכוניות הסיניות החשמליות שפוקד את השוק הישראלי השנה, היעדרות משמעותית אחת היא MG.

יצרנית הרכב הסינית-בריטית הייתה החלוצות בהצגת רכב שטח חשמלי לחלוטין בישראל. עם זאת, זמני האספקה שלהם היו איטיים משמעותית מה שגרם לירידה במכירות שלהם ומתחרים כמו BYD ו- Geely ניצלו את הפער הזה.

ה-MG 4 נחשבת לגרסה המתוחכמת יותר של הרכב החשמלי ZS שעבר לאחרונה מהפך מודרני כדי להתעדכן בטרנדים הנוכחיים. לפי היצרן שלה, ה-MG 4 היא אפוא "אחותה הגדולה".

מעניין לציין ש-MG מתייחסת ל-4 כאל "האצ'בק חשמלי" ולא כאל SUV. המשמעות היא שהוא עשוי להתחרות ברכבי שטח סיניים חשמליים ומכוניות משפחתיות.

האורך והרוחב של MG 4 הם בערך 4.28 מטרים ו-1.83 מטרים בהתאמה. המכונית החשמלית הסינית הזו זמינה בגרסאות שונות עם טווח של 350-450 קילומטרים בטעינה אחת.

יונדאי איוניק 6

הצגת הרכבים החשמליים של טסלה מזעזעת את יצרניות הרכב המסורתיות בעולם. הם היססו וחשבו שזה יהיה רק טרנד חולף אבל הם טעו. שוק הרכב החשמלי הפך לעצום והם החמיצו את ההזדמנות לנצל אותו.

יונדאי הייתה אחת החברות הראשונות לממש את הפוטנציאל של כלי רכב חשמליים, ויצרה דגמים חדשים לחלוטין ולא רק גרסאות חלופיות של מכוניות קיימות. הדגם הראשון שלהם היה Ionic 5, עם גרסה משודרגת – Ionic 6 – שתצא בקרוב.

יונדאי איוניק כבר זמין בכמה שווקים באירופה והוא מגיע עם תג מחיר די דומה לזה של טסלה 3. הוא מכוון תחילה לאותו שוק כמו טסלה 3 אבל עם כיוון ופילוסופיה ייחודיים משלו. יש לה את כל היתרונות של מכונית חשמלית, בשילוב מאפיינים ספורטיביים היוצרים חווית נהיגה מיוחדת.

קיה 6EV וג'נסיס GV60 נבנו על פלטפורמת Ioniq 6, המציעה הנעה אחורית או כפולה כפולה. זה בערך בגודל של יונדאי סונטה, באורך של 4.85 מטר ו-1.88 מטר רוחב.

ה-Ioniq 5 ידועה בשתי גרסאות המנוע שלו – גרסת הנעה אחורית עם 229 כוחות סוס וגרסת הנעה כפולה עם 321 כוחות סוס. טווח הסוללה בדגם ההנעה האחורית הוא מעל 600 קילומטרים.

פורד F150 לייטנינג

הטנדר החשמלי של פורד עושה את דרכו לישראל בקרוב באמצעות סוכני יבוא מקביל, כפי שנרשם ברישומי משרד התחבורה. הרכב הזה אמור להיות זמין בעוד מספר שבועות.

ה-Lightning מבוסס על הטנדר מסדרת F של פורד וחושמל כדי להפוך אותו למתאים לעבודות פרך. הוא חזק, יעיל ומוכן לקחת על עצמו אפילו את העבודה הקשה ביותר בקלות.

שתי גרסאות של הרכב הושקו, אחת עם טווח של 380 ק"מ ואחרת עם טווח נסיעה מרבי של 500 ק"מ בתנאים אופטימליים. הגרסה הבכירה דורשת הרגלי נהיגה אופטימליים עבור קילומטראז' ממושך.

ספקי המנועים למגוון כלי הרכב של Lightning הם כולם מתוצרת אמריקאית, נועדו להתמודד עם עומסים כבדים יותר במידת הצורך. המפרט הנמוך ביותר Lightning מייצר מנוע של 426 כוחות סוס, בעוד שהדגם העליון מגיע עם מנוע מרשים של 563 כוחות סוס.

לסיכום, אין באמת המלצה חד משמעית לשאלה מיהו הרכב החשמלי המומלץ ביותר לשנת 2023 וזאת מכיוון שהדגמים שמגיעים כל כך שונים אחד מהשני בפונקציונליות ואופן השימוש שלהם, קהל היעד בארץ, חוזקת היבואן וכמובן המחיר הסופי (מיסים וכו’) שעד לרגע מסירת הרכב יכול להשתנות.

לכל הרכבים

שתפ/י מאמר זה:

Facebook
Twitter
WhatsApp

היי מוצרים לרכב כבר בדקת?

דילוג לתוכן