כל מה שצריך לדעת לפני רכישת רכב חשמלי יד שניה

כל מה שצריך לדעת לפני רכישת רכב חשמלי יד שניה

המדריך האולטימטיבי לרכישת רכב חשמלי יד שניה

מה שאתם צרכים לדעת לפני שאתם רוכשים מכונית חשמלית משומשת הוא שמכוניות חשמליות הופכות פופולריות יותר ויותר, כאשר דגמים חדשים צצים לשוק מדי שנה.

מספר המכוניות החשמליות על הכביש גדל ביותר מ-400% מאז 2010. עם האישורים הירוקים שלהן, שלא לדבר על עלויות התפעול הנמוכות שלהן, אין זה פלא שכל כך הרבה אנשים מעוניינים לקנות מכונית חשמלית. הבעיה היא שהמחירים של כלי רכב יד שנייה עלו באופן אקספוננציאלי בשנים האחרונות בגלל ביקוש גבוה (ההערכה היא שאחד מכל ארבעה אנשים ינהג במכונית חשמלית עד 2025), בעוד היתרונות של בעלות על רכב חשמלי הם רבים, כדאי לשקול את העלות של רכישת רכב על פני רכב רגיל בנזין לפני שתחליטו.

מה הם היתרונות והאתגרים ברכישת רכב חשמלי יד שניה?

יש אנשים שקונים מכונית חשמלית יד שנייה כדי לחסוך כסף. אם אתם מחפשים את התמורה הטובה ביותר, רכישת רכב חשמלי יד שנייה היא אופציה.

עם זאת, עשויים להיות כמה חסרונות בקניית רכב חשמלי יד שנייה. מספר המכוניות המשומשות הזמינות בשוק גדל כל הזמן ולכן קשה יותר למצוא מכוניות נקיות העונה על הצרכים והתקציב שלכם. גם דגמים חדשים יוצאים כל הזמן כך שאולי לא תוכלו למצוא בדיוק את מה שאתם מחפשים בטווח המחירים שלכם. התחרות המוגברת בין מוכרי רכב פרטיים וציבוריים הורידה את המחירים באופן דרמטי. , כך שאתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים יותר עבור רכב חשמלי משומש ממה שהייתפ משלמים בעבר. יש אנשים שקונים מכונית חשמלית יד שנייה עושים זאת לרוב כדי לחסוך כסף, אם אתם מחפשים את התמורה הטובה ביותר, רכישת רכב חשמלי יד שנייה היא אופציה. עם זאת, עשויים להיות כמה חסרונות לקניית רכב חשמלי משומש.

ויש גם חסרונות כמובן בקניית רכב חשמלי משומש

היתרונות של קניית רכבים חשמליים יד שנייה קיימים, אבל הם הרבה פחות מושכים – המחיר יכול להיות גבוה יותר עקב גיל המכונית המשומשת והקילומטראז', מצב הסוללה והאחריות שנותרה עליה. אבל חשוב לדעת שעם תחזוקה נכונה של כלי רכב חשמליים משומשים, הם יכולים למעשה לקבל תוחלת חיים ארוכה ובריאות הסוללה לא תיפגע וכן ניתן למצוא גם רכב חשמלי מומלץ יד 2.

שיקולים חשובים לפני הקנייה

שיקולים זהירים הדרושים לקניית רכב חשמלי יד שנייה (עלויות, חיסכון פוטנציאלי/ממשי בדלק, עלויות תחזוקה)
לפני רכישת הרכב החשמלי הבא שלכם, יש כמה דברים שכדאי לזכור:

  1. איכות הסוללה – החיים והמצב של סוללה נקבעים על פי מספר מחזורי הטעינה שהיא עוברת לפני שהיא מאבדת 20% קיבולת. אם לרכב החשמלי היד שניה שלכם יש ערכת סוללות פגומה שלא ניתנת לתיקון או החלפה, שקלו לחפש רכב אחר לרכישה.
  2. כמה יעלה להפעיל את המכונית החשמלית – מארז הסוללות של רכב חשמלי מורכב ממספר תאים ולוח מעגלים, מה שמאפשר לחשב את הוואט-שעה שלו. דרך קלה להעריך את העלות למייל היא על ידי חישוב כמה קילומטרים אתם נוסעים במחזור טעינה אחד.
  3. חיסכון פוטנציאלי בדלק לנסיעות עתידיות בהתבסס על עלויות משוערות עבור דלק ותחזוקה – שקלו גם את מחיר הדלק הנוכחי בזמן הרכישה כדי לבצע אומדן של החיסכון בפועל במעבר מרכב על מנוע דלקי למנוע חשמלי, בנוסף לחשב את עלויות התחזוקה השנתיות ברכב דלקי אל מול חשמלי כדי להוסיף לשיכלול החיסכון הפוטנציאלי לפני המעבר לרכב החשמלי.

מה כדאי לקחת בחשבון בעת רכישת רכב חשמלי יד שניה?

כמו בכל מעמד רכישת רכב משומש חשוב לבדוק את מד המרחק ולוודא שהמכונית עברה טיפול.

בנוסף, ודאו שכל האורות והמחוונים פועלים ואין ראיות לנזק או לעבודות תיקון. פעולה זו לפני קניית המכונית יכולה לחסוך לכם כסף מכיוון שתוכלו להתמקח מול המוכר במעמד העסקה ולהוזיל את העלות המבוקשת על הרכב. כשמדובר ברכב חשמלי, יש כמה דברים שחייבים לוודא לפני שממשיכים עם העסקה ורוכשים את הרכב, כמו מצב הסוללה, איזה כבלים ומטענים מקבלים יחד עם הרכב (אם אין תצטרכו לרכוש בנוסף ולקחת בחשבון את העלות הנוספת), האם יש גלגל ספייר או ערכת ניפוח, מעבר על כל מערכות הרכב החכמות כדי להבטיח הבנה בהן לאחר הרכישה.

טיפים חיוניים בעת בחינת ונהיגת מבחן במכונית חשמלית משומשת

כאשר אתם מחפשים לקנות מכונית חשמלית משומשת, חשוב להיות פרואקטיביים ולבדוק את הרכב לפני ביצוע הרכישה. חשוב לדעת מה לחפש על מנת לוודא שתקבלו עסקה טובה על הרכב המתאים ביותר לצרכים שלכם. להלן כמה טיפים חיוניים בעת בחינת ונהיגת מבחן במכונית חשמלית משומשת:

  1. בדקו את כל הרכיבים – חפשו סימני בלאי או נזק גלויים בכל חלקי הרכב, לרבות צמיגים, בלמים, אורות וכו'.
  2. נסיעת מבחן במכונית – קחו אותה לסיבוב ושימו לב לביצועיה בכבישים ובשטח שונים. ודאו שהכל עובד כמו שצריך לפני קבלת החלטת הרכישה שלכם.
  3. בדקו את מצב הסוללה (SOH) – יש לוודא שהסוללה אינה פגומה או בלויה, שכן הדבר ישפיע על הביצועים והטווח שלה.

בדוק את חיי הסוללה של המכונית המשומשת שלך

בדיקת State of Health (SOH) – "בדיקת סוללה", לעיתים גם נקראת "בדיקת בריאות סוללה".
חשוב לבצע בדיקה מקיפה בעת רכישת רכב חשמלי משומש.

הליך זה נפרש לרוב על פני מספר ימים וכולל את החזקת הרכב במוסך, ולאחר מכן הוא יציג לכם את הנתונים הדרושים על מצב המצבר. מידע זה יאפשר לכם לדעת אם יש אי התאמה בין מה שדווח על ידי היצרן לבין מה שהמוכר מציע.

התוצאה שלהבדיקה נקבעת בדרך כלל על פי "אחוז הבריאות" שלה, כאשר 100% מצביעים על תוצאה אופטימלית וכל דבר שמתחתיה מצביע על רמות משתנות של חוסר התאמה ולהינתן עם ציון "עובר" או "נכשל" או באחוזים.

לפני שאתם רוכשים, חשוב לבדוק כמה מהסוללה נשאר וכמה רחוק היא תיקח אתכם בטעינה בודדת. חקר דגמים וגדלים שונים יכול לתת לך יותר תובנות לגבי איזו מכונית יש את חיי הסוללה המתאימים ביותר לצרכים שלך.

על ידי ביצוע טיפים אלה בעת בדיקה ונהיגת מבחן של המכונית החשמלית המשומשת שבה אתם מעוניינים, אתם יכולים להבטיח שתקבלו עסקה טובה ורכב במצב תקין לנסיעה.

ומה לגבי עמדת טעינה?

גם כאן יד שנייה זה בדיוק הדרך לשימור איכות הסביבה, עמדות טעינה לרכבים חשמליים מהוות לא רק מקום לטעינה, אלא יישום חשמלי חיוני שיביא לקידום שימורי הסביבה ותחזוקת קרקעות נקיות מפולוטנטים. התקנת תשתיות אלקטרוניות באופן חכם, המספקות טעינה מהירה ויעילה, יכולה לתרום להפחתת יחסי הפליטות ולהמעיט בהתקנת עמדות טעינה בשטחים ציבוריים.

לכל הרכבים

שתפ/י מאמר זה:

Facebook
Twitter
WhatsApp

היי מוצרים לרכב כבר בדקת?

דילוג לתוכן