המדריך האולטימטיבי לעלויות רכב חשמלי וכיצד לחסוך כסף במהלך

עמדת טעינה לרכב

מהן העלויות השונות הקשורות לרכב חשמלי?

עם עליית כלי הרכב החשמליים, אנשים רבים שוקלים כעת לעבור ממכוניות בנזין או דיזל מסורתיות לרכבים חשמליים (EVs). רכב חשמלי היא דרך מצוינת להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלכם, אבל זה כרוך בעלויות מסוימות שיש לקחת בחשבון. בהתאם לסוג ה-EV שתבחרו, יכולים להיות מגוון של עלויות הקשורות לבעלות כולל עלות רכישה, עלויות שוטפות ותחזוקה. במאמר זה נחקור את העלויות השונות הקשורות בבעלות על רכב חשמלי, כך שתוכלו לקבל החלטה מושכלת כאשר אתם מחפשם לרכוש רכב חשמלי. נשווה גם את העלות של בעלות על רכב חשמלי לעומת מכונית בנזין או דיזל מסורתית.

העלויות של בעלות על רכב חשמלי שיקול מרכזי עבור אנשים רבים בעת ההחלטה אם לקנות רכב חשמלי הוא עלות הבעלות, זה כולל את מחיר הרכישה, עלויות התפעול והתחזוקה והוצאות נלוות אחרות. גם את מיקומי תחנות טעינה לרכב חשמלי יש לקחת בחשבון, תשתית הטעינה התרחבה בין השנים 2022-2021, אך יחד עם זאת מומלץ להתקין עמדת טעינה לרכב חשמלי בחניה הפרטית בבית כדי לחסוך בעלויות הטעינה לרכב חשמלי בעמדות הציבוריות המסחריות.

כמה עולה להטעין רכב חשמלי? ישנן דרכים רבות להטעין את המכונית החשמלית שלך, אך חלקן יקרות יותר מאחרות.

האופציה היקרה מכולן, היא שימוש בעמדות טעינה ציבוריות. ישנן חברות מסחריות שונות כמו AFCON, Gnrgy, Evedge וגם לאחרונה סונול ופז הצטרפו לפריסה והעמידו עמדות טעינה מהירות בחלק נרחב מתחנות הדלק המסורתיות, תוכלו לאתר את כל החברות בשימוש באפליקציות יעודיות לכל חברה או באפליקציית Plugshare המרכזת את כולן יחד.

האופציה הזולה והאולטימטבית, היא טעינה בעמדת טעינה פרטית בחניה הפרטית של בית מגוריכם, גם כאן יש עלות, לעיתים גדולה, אך משתלמת בטווח הארוך. את העמדה הביתית ניתן לרכוש ביחד עם ההתקנה (עלות משתנה ותלויה בכמה גורמים כגון: מיקום לוח החשמל, תווי הדרך, קומות, מרחק וסוג העמדה). טעינה בעמדה ביתית היא הטעינה הזולה ביותר בחישוב טעינה סוללה מלאה אל מול הטעינות הציבוריות, ברור כי הרי הן צריכות להרוויח משהו, בנוסף נושא הזמינות של העמדות הציבוריות עדיין לוקה בחסר ולכן ההמלצה היא להתקין עמדה ביתית ולא להסתמך על עמדות ציבוריות בלבד.

עלות רכבי EV לעומת מכוניות בנזין

כלי רכב חשמליים (EV) הופכים לבחירה פופולרית יותר ויותר בקרב רוכשי רכב. הם מציעים יתרונות רבים על פני מכוניות בנזין, כגון עלויות תפעול נמוכות יותר, אפס פליטות ושימוש יעיל יותר באנרגיה.

אבל איך הם משווים מבחינת עלות? אז כמובן שניתן לעשות השוואה של עלות דלק אל מול עלות החשמל לפי טווח נסיעה, כלומר כמה עולה לנו לנסוע 100 קילומטר ברכב דלקני אל מול כמה אנחנו נשלם על חשמל לאחר נסיעה של 100 קילומטר. בחישוב זה צריך לקחת בחשבון את ניצולת הרכב ויעילות צריכת החשמל מהסוללה (משתנה מרכב לרכב) אל מול חישוב של צריכה ברכב דלקני ליטר/לקילומטר (גם משתנה מרכב לרכב), ולבסוף אל מול עלות החשמל (טעינה ביתית/ציבורית) ועלות ליטר דלק (ממוצע).

בנוסף עלויות הטיפולים של רכב דלקי גבוהה יותר מעלות הטיפול ברכב חשמלי. מהסיבה הפשוטה שברכב דלקני יש יותר דברים שצריך לבדוק ולהחליף, יותר חלקים נעים שזקוקים לשמן חדש וכמובן גם לפילטר נקי וחדש. וכמו כן, תדירות הטיפול גבוהה יותר מהרכב החשמלי ולכן ההוצאה הסופית על טיפולים ב-X שנים תיהיה גבוהה יותר מברכב חשמלי.

כמה עולה לטעון את הסוללה?

כאמור טעינת רכב חשמלי בבית היא האופציה הזולה מכולן, והעלות היא לפי תעריף החשמל של חברת חשמל (משתנה מעת לעת), נכון לזמן כתיבת המאמר העלות היא כ-0.6 שקל כולל מע”מ לקילוואט, בעוד שבתחנות טעינה ציבוריות העלות יכולה להגיע ל-2 שקלים כולל מע”מ לקילוואט. העלות אותה תדרשו לשלם בסיום הטעינה תהיה לפי כמות הקילוואט שטענתם לסוללה בטעינה זו.

כמו כן, לא מומלץ להטעין את הרכב בעמדות טעינה מהירות (ציבוריות) באופן תדיר, מכיוון שזה יכול להשפיע לרעה על חיי הסוללה, הטווח וערך המכירה החוזרת של מכוניות אלה.

גורמים המשפיעים על העלות של רכב חשמלי

עלות רכב חשמלי נקבעת על ידי מגוון גורמים, עלויות התקנת עמדות הטעינה לרכב חשמלי וגובה הזיכוי במס לרכבים חשמליים (תלוי בשנה), סוג ומודל הרכב, הטווח המוצהר והפיצרים והתוספות שהרכב מגיע עימן. עלויות התקנת עמדות הטעינה לרכב חשמלי יכולות להצטבר במהירות ויש לקחת אותן בחשבון בעת חישוב התקציב ברכישת רכב חשמלי.

כיצד לחסוך כסף על רכישת EV שלך

כלי רכב חשמליים (EV) הופכים פופולריים יותר ויותר כחלופה למכוניות מונעות בנזין. עם זאת, קניית רכב חשמלי עדיין יכולה להיות יקרה. למרבה המזל, ישנן מספר דרכים בהן תוכלו לחסוך כסף ברכישת הרכב החשמלי שלכם. ניתן לקנות מכונית חשמלית משומשת, יש היום כמה וכמה דגמים שנמכרים ביד2 ובקבוצות בפייסבוק, ניתן גםלשכור רכב חשמלי ואו לעשות עסקת ליסינג, אבל מה שבטוח כדאי לעשות, זה להשוות בין דגמי רכב ומחירים שונים כדי לקבל את העסקה הטובה ביותר. מומלץ גם לבדוק איזה יבואן מספק את החבילה החשמלית המקיפה ביותר, שתכלול כמה שיותר, למשל כבל טעינה לעמדות ציבוריות, התקנה עמדה ביתית, מטען נייד ועוד..

ולא פחות חשוב מחיסכון גם אספקת חשמל ירוקה לעמדות הטעינה

ניתן לראות גישה מתקדמת לאנרגיה ירוקה, כאשר יצרני הרכבים וספקי החשמל מתחייבים להשיק אנרגיה נקיה וחשמל ירוק לעמדות הטעינה. זהו נטייה שגורמת לפחות נפילות ופגיעה באיכות הסביבה, ובו זמנית מקדמת אף יותר את ההתפשטות היותר רחבה של רכבים חשמליים ועמדות טעינה לרכבים חשמליים.
ניהול אנרגיה מתקדם בעמדות הטעינה לרכב חשמלי מספק אנרגיה באופן יעיל וירוק, תוך הקטנת העומסים על הרשת החשמלית ושימור איכות הסביבה.

מהם היתרונות של בעלות על רכב חשמלי?

בכתבה מנינו כמה וכמה יתרונות ברכישת רכב חשמלי, כגון יתרונות סביבתיים, כלכליים ונוחות שהופכים אותם לאופציה אטרקטיבית עבור אלה המעוניינים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם או לחסוך כסף בעלויות הדלק. היתרונות הסביבתיים הן אחת הסיבות הבסיסיות ביותר לרכוש רכב חשמלי ובכך להפחית את ההשפעה הסביבתית שלך. אנשים רבים בוחרים ברכבי רכב חשמליים בשל טביעת הרגל הפחמנית הנמוכה יותר והצורך המופחת בנפט. בשל ההסתמכות המופחתת על דלקים מאובנים, כלי רכב חשמליים פולטים פחות פליטות גזי חממה מאשר מכוניות מסורתיות. כדוגמה, מחקר שנערך לאחרונה מצא ששימוש ברכב חשמלי יעזור להפחית את פליטת ה-CO2 ב-71% בהשוואה למכוניות מסורתיות בשנחאי, סין. בנוסף, לרכבי רכב חשמליים אין מזהמי צינור מוצא כגון חלקיקים ותחמוצת חנקן. המשמעות היא שאין השפעה משמעותית על איכות האוויר מ הרכבים האלה. כתוצאה מכך, רכבי EV נחשבים לנקיים בהרבה ממכוניות מסורתיות.

היתרונות כלכליים בהשוואה למכוניות מונעות בנזין, רכבים חשמליים מציעים יתרונות כלכליים משמעותיים בשל עלויות החשמל הנמוכות יותר ועלויות תחזוקה הקשורות לרכבים אלו. מכוניות חשמליות עשויות לעלות רק 1/6 ממחירה של מכונית מסורתית עבור ביצועים וטווח נסיעה דומים.

בקיצור WIN WIN גם העולם מרוויח וגם אתם חוסכים!

קראו גם על: כבל טעינה לרכב חשמלי

לכל הרכבים

שתפ/י מאמר זה:

Facebook
Twitter
WhatsApp

היי מוצרים לרכב כבר בדקת?

דילוג לתוכן