הצצה לתעשיית הרכב החשמלי בישראל ובעולם

הצצה לתעשיית הרכב החשמלי בישראל ובעולם

המכוניות החשמליות נחשבות לאפשרות עתידית וטכנולוגית להפחתת זיהום, לכן הן מייצגות חלק חשוב בתוכניות הממשלה להפחתת זיהום ותמיכה בטכנולוגיות ירוקות. 

בישראל, ניתן לקנות מכוניות חשמליות משנת 2010 ומטה ללא מע"מ, ובנוסף מכוניות חשמליות מקבלות יתרות מס נוספות ועזרים כגון תשלומים חודשיים ללא ריבית וגישה לרשת תחנות הטעינה המתקדמת בישראל.

אך מסוף השנה האחרונה (2022), כבר לא ניתן לרכוש מכוניות חשמליות זולות. המחירים הגבוהים מתחילים להשפיע על מי שרוצה לרכוש מכונית חשמלית, ומאפשרים רק לקבוצה קטנה של קונים לרכוש אותן. הסיבה לתייקרות המכוניות החשמליות הן בשל עלויות הייצור שעלו בעקבות משבר הקורונה והמלחמה באוקרינה, סגרים בסין ובשילוב חבילות המס החדשות שהממשלה החליטה ליישם, למעשה הן מכילות הארכת מס קיים ואפילו העלאתו בחלק מהמכוניות והדגמים החשמליים.

שנת 2023 והעתיד של המכונית החשמלי בישראל:

בשנת 2023, צפויים לצאת לאור מספר מודלים חדשים בישראל, כולל מכוניות חשמליות, רכבי דגם חדשים וטכנולוגיות חדשות שמטרתן להפיק את המרב מהתקדמות טכנולוגית בתחום הרכב.

אחד המודלים שצפוי להגיע לישראל בשנת 2023 הוא מכונית חשמלית חדשה, המפותחת על ידי חברת הרכב הגרמנית "פורשה". המכונית החשמלית צפויה להגיע לישראל במהלך השנה ותהיה זמינה לקהל הרחב. המכונית מיועדת למשתמשים שמחפשים חווית נהיגה מרשימה וכמובן, וכמובן גם למי שמעוניין לתרום לקיום הסביבה והמזג האקולוגי.

צפוי גם להגיע לישראל רכב מבית "טויוטה", המשתמש בטכנולוגיית "אייר-באג" לתמיכה בנוסעים בזמן תאונת דרכים. הרכב יוצג לראשונה בתערוכת הרכב הבינלאומית בתל אביב.

בנוסף, חברת "פורד" צפויה להציג מודל חדש של טנדר מודרני ומשופר, שכולל טכנולוגיות מתקדמות כגון מערכות אזעקה וסיוע לנהג בזמן נפילת הרכב.

הציפיות לשנת 2023 בעולם הרכב החשלמי הן מרתקות ומבטיחות שנה עם פעילות רבה ומגוונת בתחום.
יש לזכור שהתעשיית הרכב משמשת כמנוע של התפתחויות טכנולוגיות חדשות ומובילה את הדרך לעתיד טכנולוגי ומתקדם יותר. בסופו של דבר, יש לציין שהצפיות לשנה הקרובה בעולם הרכב הן מרשימות ומבטיחות להביא לקהל מודלים מרתקים וטכנולוגיות מתקדמות יותר.

החברות הגדולות ביותר בתעשיית הרכב, כמו "טסלה" ו-"גוגל", גם הן ממשיכות להשקיע ולפתח טכנולוגיות חדשות וחכמות יותר, כמו רכבים חשמליים וטכנולוגיות נהיגה עצמית.

לאחרונה, "טסלה" הכריזה על תוכנית לייצר מכוניות חשמליות עם יכולות נהיגה עצמית מלאות, שיהיו מסוגלות לנוע מכל מקום למקום באופן אוטונומי. בנוסף, החברה ממשיכה להפיק מכוניות חשמליות חדשות ומתקדמות בצורה מתמידה, ומציגה לקהל פרטי ועסקי דגמים חדשים עם יכולות משופרות בכל שנה.

"גוגל" גם הכריזה על תוכנית לייצר רכבי חשמליים עם יכולות נהיגה עצמית, וכבר התחילה לבצע בדיקות על הדגם הראשון שלה, שמיועד לנהיגה עצמית במגוון תנאים כולל בריכוז תנועה גבוה.

התפתחויות טכנולוגיות בעולם הרכב החשמלי בשנת 2023:

בסך הכל, ניתן לראות כי תעשיית הרכב מתקדמת ומשתנה מהיר יותר מאי פעם קודם. החברות משקיעות כמויות עצומות של זמן ומשאבים בפיתוח טכנולוגיות חדשות ובפיתוח מוצרים חדשים כמו למשל בדגמים החדשים של המכוניות המגיעות לישראל מאותו סוג של חברות רכב בסגנון החדש של מכוניות חשמליות ונהיגה עצמית. 

טכנולוגיות אחרות כוללות מערכות ניווט מתקדמות וכן מערכות חשמליות לפתיחת וסגירת דלתות.
ישנם גם רכבים חשמליים שמציעים מערכת אינטרנט אלחוטית וכן מערכת תקשורת חכמה שמאפשרת לנהג להתחבר עם טלפון חכם ולשמוע מוזיקה או לטפל בשיחות באמצעות מערכת קולנוע ביתית.

כמו כן, ישנם רכבים חשמליים שמציעים טכנולוגיות אוטומטיות לניהול מהירות ולעזור לנהג להימנע מהתנגשויות ותאונות.

בנוסף, עם עליית המחירים והמיסים על הרכבים הנפלטים, נוצר חשיבה יותר מכוונת לשימוש בתחבורה ציבורית וצמודה לחשמל, כמו אוטובוסים חשמליים וקרונות חשמליים. לדוגמה, בשנת 2022 החלה תחבורת הכוכבים בתל אביב להפעיל אוטובוסים חשמליים, וכמובן כי גם הרכבות הקיימות הולכות ומתפתחות יותר.

לסיכום, אם תחבורת החשמל היא העתיד, אנחנו חייבים להשקיע יותר בתשתיות הנדרשות לפיתוחה ולשמור על חסכון במקורות טבעיים. יחד עם זאת, בזמן שהרבה חברות החלו להציע רכבים חשמליים חדשים, המון אנשים עדיין לא התנסו בהם. זה משהו שכדאי לעשות, בגלל החוויה הנהדרת שזה יכול לספק וכדי להבין איך לנהל רכב חשמלי, לקחת טיפים ולהתרגל לכלי החדש הזה. התנסות בנהיגה של רכב חשמלי יכולה גם לעזור לנהגים להתאים למערכת הטכנולוגיה החדשה ולהתחיל לנהל בצורה משוכללת יותר, כי רכב חשמלי זה העתיד, והעתיד כבר כאן.

תפיסת עתיד לעמדות טעינה:

בעידן של חדשנות טכנולוגית, עמדות הטעינה לרכבים חשמליים מצוידות בטכנולוגיות מתקדמות שמשפרות את חוויית המשתמש. ניהול נתונים מתקדם מאפשר למשתמשים לקבוע מראש ובזמן אמת את זמני הטעינה ואת זמינות העמדות. אפשרויות ניהול חכם בתחום עמדות טעינה לרכב חשמלי מאפשרות למשתמשים לשלוט על התהליכים ולקבל מידע עדכני בנוגע לטעינת הרכב שלהם. יישומי חשמל מתקדמים טכנולוגית יכולים להפוך את חוויית הטעינה לבטוחה ומהירה, וכאשר ממשקי טעינה חכמים יכולים להספק מדדי בטיחות מתקדמים, הכוללים ניהול חום ודיווח אמין ליתרת זמן הטעינה.

בדיוק כמו שעולם הרכבים החשמליים משתנה ומתפשט, תוכניות עתידיות לעמדות טעינה לרכב חשמלי משתנות כך גם הן. ההתפשטות של טכנולוגיות חדשות, כמו טכנולוגיות של טעינה אלחוטית ושדרת טעינה אוטומטית, שיכולות להקל על המשתמש ולספק פתרונות יעילים במגוון מקרים, כמו טעינה בחניונים, ואפילו בזמן נסיעה, כבר היום יש כבישים אשר מאפשרים טעינה של הרכב בזמן הנסיעה עליהם.

לכל הרכבים

שתפ/י מאמר זה:

Facebook
Twitter
WhatsApp

היי מוצרים לרכב כבר בדקת?

דילוג לתוכן