מדריך להתקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי

a woman is opening the door of her house

רבים היום חושבים לעבור לשימוש במכונית חשמלית וזה מכמה סיבות.

המכונית החשמלית אכן ידידותית לסביבה, אך היא גם מאפשרת חסכון בעלויות האחזקה ומעניקה חוויית נהיגה מרעננת ונעימה. אחד הדברים שחשוב לדעת כל מי שרוצה לרכוש מכונית חשמלית זה כיצד תתבצע הטעינה.

טווח הנסיעה המרשים של המכוניות החשמליות והאפשרויות לטעינה במקומות ציבוריים מבטיחים שתהיו יעילים ולא תחושו "חרדת טווח".

בכל זאת, מומלץ בחום להתנהל בחוכמה ולהתקין עמדת טעינה פרטית בבית.

היתרונות בהתקנת עמדת טעינה ביתית

עם התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב החשמלי אתם יכולים ליהנות מחיים נוחים יותר. השקע הביתי מאפשר לכם לחלוף ולוותר על עצירות בתחנות הדלק והחניונים השונים בהם יש עמדות טעינה ציבוריות, וללא עמדת טעינה פרטית בבית אתם תבלו כמה עשרות דקות טובות בממוצע בהמתנה לטעינה בכל טעינה ציבורית.

יתרון נוסף הוא בעלויות הטעינה. עלות טעינה ביתית היא משמעותית יותר זולה מעלות טעינה ציבורית מכיוון שהעלות מחושבת לפי תעריף החשמל לצריכה ביתית.

נכון לספטמבר 2023 מדובר בכ-62 אג’ לקילו-וואט (כולל מע”מ). בטעינה בעמדות טעינה ציבוריות התעריף משתנה בהתאם לקצב הטעינה של העמדה ושל הרכב. עלות טעינה בעמדה איטית (AC) ציבורית מתחילה בלפחות-20% מעל תעריף החשמל ובטעינה מהירה יכול להגיע גם לפי 4 או יותר לקילו-וואט בודד. בדרך כלל טעינה ביתית תאפשר לכם חיסכון משמעותי שיכול להגיע לכשליש מעלות הטעינה בעמדות טעינה ציבוריות.

יתרון חשוב שאסור להפחית מערכו בהקשר לטעינה הביתית האיטית ואל מול טעינה בעמדות טעינה מהירות (DC) הוא בשמירה על חיי הסוללה.

טעינות תכופות בעמדות טעינה מהירות פוגעות בסוללה ומקצרות את חייה. אין באמירה זו כל כוונה להמליץ שלא לטעון בטעינות מהירות, אך כן חשוב שלא לטעון באופן הזה כעניין שבשיגרה. אפילו מומלץ לא לטעון מעל 2-3 טעינות מהירות רצופות ולאפשר טעינה איטית אחת לאחר מספר טעינות לאיזון תאי הסוללה.

טעינה איטית (כמו במטען הביתי) תשמור על חיי הסוללה לאורך שנים, ומכיוון שקשה למצוא מקומות בהם ניתן להשאיר את הרכב למשך זמן רב.

התאמה של עמדת הטעינה לרכב שלך

לפני הכל, החלק הכי חשוב בתהליך התקנת עמדת טעינה ביתית לרכב חשמלי הוא מיקום העמדה בחניה. במידה ויש לכם חנייה הרשומה בטאבו ו/או מדובר בבית פרטי, לא צפויה להיות כל בעיה.

אם מדובר בבית פרטי או בחניה רשומה בטאבו בבית משותף, הנושא החשוב הבא שעליכם לבדוק הוא הגישה לתשתית החשמל. אם מדובר בגישה ישירה מהדירה או מארון החשמל הפרטי שלכם ישירות לחניה, לא תהיה כל בעיה להתקין את עמדת הטעינה.

במידה ואין גישה ישירה לארון החשמל הפרטי, או יש צורך להתחבר לארון חשמל משותף, צריך לקבל את הסכמת וועד הבית (ובחלק מהמקרים גם של הדיירים) על מנת להתחבר לארון החשמל המשותף בשטח הציבורי של הבניין המשותף. כל זה עלול להסתבך אף יותר במידה וישנם כמה רכבים חשמליים המעוניינים להתחבר לארון החשמל המשותף של הבניין. אז לרוב נדרש לבצע התאמות של רשת החשמל ולבדוק מערכות לניהול עומסים בכדי לעמוד בדרישה ובצריכת החשמל של מספר רכבים במקביל.

חברות מומלצות להתקנת עמדת טעינה פרטית

בשוק קיימות מספר רב של חברות המתקינות עמדות טעינה פרטיות לרכב חשמלי. כמו כן, ישנם גם מתקינים פרטיים אשר רוכשים עמדה מאותן חברות (או ממשווקים שונים) ומתקינים עבור לקוחות פרטיים. אחת החברות המומלצות על ידינו להתקנת עמדות טעינה פרטיות היא חברת אפקון הישראלית, המייצרת בארץ את המוצרים ונמצאת בתפוצה ארצית. אפקון היא גם המשווקת הבלעדית של עמדות הטעינה של טסלה, אותן ניתן לרכוש ולהתקין רק דרך החברה. אפקון נותנת שירות ארצי וחוץ מהתקנות עמדות טעינה פרטיות היא גם נמצאת בפריסה רחבה של עמדות טעינה ציבוריות.

לקבלת הצעה לעמדת טעינה פרטית מאפקון – לחצו כאן

בטיחות, בטיחות, בטיחות!

התעסקות עם חשמל עלולה ליצור בעיות בטיחותיות. לכן, התקנה של עמדה ביתית חייבת להיעשות על ידי חשמלי מוסמך.

עם זאת, אנשים רבים מחפשים לחסוך בעלויות ההתקנה, וכאן מתחילה בעיה שיכולה לעלות ביוקר.מכיוון שהתקנת עמדת טעינה על ידי אנשי מקצוע לא מורשים עלולה לעלות הרבה יותר כסף מהחיסכון.

אותם אנשים לפני הכל מסכנים את עצמם ואת המשפחות שלהם אך התקנה לא בטיחותית עלולה לפגוע גם בשכנים ועוברי אורח ואפילו לעלות כסף רב בתביעות נזיקין.

עוד היבטים חשובים בהקמת עמדות טעינה לרכבים חשמליים:

עם התפשטות הרכבים החשמליים, עמדות הטעינה מציעות יתרון חשוב בבניית תשתיות חשמליות. נכונות להתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי נדרשת לקשר צמוד בין המשרדים המקומיים והציבוריים. תכנון יסודי כולל מיקום אסטרטגי, התאמה לצרכי הקהל, ומימון יעיל יכול להבטיח את הצלחת רשת פריסת עמדות טעינה לרכב חשמלי. בנוסף, חשוב להתעקש על עמדות טעינה נגישות לכל בעל רכב, כולל בעלי מוגבלויות, ולשקול את ההשקעה בטכנולוגיות מתקדמות שמשפרות את חוויית המשתמש.

לסיכום והאם מומלץ להתקין עמדת טעינה פרטית?

התשובה הקצרה והברורה מאליה היא, כן.

במידה ויש את האפשרות, כלומר תשתית החשמל והגישה למיקום העמדה נוחים, ו/או יש אישור מוועד הבית להתחבר לרשת הציבורית של הבניין המשותף, חד משמעית כן!

החופש והחסכון בכסף (לעומת טעינה ציבורית) הוא מה שישנה את המשחק עבורכם ויצור את החוויה המושלמת והנכונה ביותר עבורכם בשימוש ברכב חשמלי.

לכל הרכבים

שתפ/י מאמר זה:

Facebook
Twitter
WhatsApp

היי מוצרים לרכב כבר בדקת?

דילוג לתוכן